Produkten har blivit tillagd i varukorgen
CartDin varukorg är tom!
Moms visas:

Köpvillkor

Ångerrätt & Nöjd Kund-garanti!

Här läser du mer om ångerrätt och vår Nöjd Kund-garanti!

Returförfarande

Såhär returnerar du din beställning. Gäller för alla kunder.

Betalningsvillkor

Information om vilka betalalternativ vi erbjuder

Leveransvillkor

Information om leveransvillkor som kan vara bra att veta.

Leveranssätt

Såhär kan vi leverera din beställning

Priser

Information om priser, moms, valuta och export

Äganderätts-
förbehåll

Äganderättsförbehåll

Transportskadat gods

Såhär gör du om din beställning har blivit skadad i transporten

Saknat
fellevererat gods

Såhär gör du om du saknar eller fått fel produkt levererad

Garanti
Reklamation

Information om hur du gör ett garanti- eller reklamationsärende

Hantering av personuppgifter

Såhär hanterar vi dina personuppgifter

 

 

Vi reserverar oss för fel i text, bilder och priser.

AB Mahol (nedan kallat "Transportstyling") följer distansavtalslagen & konsumentköplagen vid försäljning till konsument, respektive köplagen vid försäljning till företag. (www.kov.se)
I enlighet med lagen om alternativ tvistlösning, länkar vi även till http://ec.europa.eu/odr

Ångerrätt & Nöjd Kund-garanti!

Vi på Transportstyling vill se till att du är 100% nöjd med ditt köp och erbjuder därför Nöjd Kund-garanti. Skulle du mot förmodan inte vara nöjd med ditt köp, kan du inom 30 dagar från beställningsdatum returnera denna till oss och få hela beloppet i samband med köpet tillbaka.

Det enda vi begär av dig, är att du fyller i formuläret under Returformulär i sidfoten på hemsidan och skickar in.
Nöjd Kund-garantin gäller ej om produkten varit använd. Vid retur av använda produkter förbehåller vi oss rätten att göra prisavdrag.

Ångerrätten gäller ej produkter som är tillverkade på beställning och således kundspecifika, exempel på dessa är skräddarsydda bilklädslar, spacerplattor, produkter med inskurna LED-positionsljus, produkter som lackerats eller på annat sätt ändrats på.

Returförfarande

I enlighet med Nöjd Kund-garantin vill vi att du skall vara 100% nöjd med ditt köp. Vi har förlängt returtiden till 30 dagar från beställningsdatum om du mot förmodan inte skulle vara nöjd!

Samtliga returer skall genomföras via länken Returformulär som återfinns i sidfoten på hemsidan.

Det är ej tillåtet att på egen hand modifiera och/eller ändra produkter eller monteringssätt utan att först kontakta oss. Produkter som skickas i retur skall emballeras så att dom klarar transporten tillbaka till oss. Om otillräcklig emballering konstateras vid ankomst kommer motsvarande avdrag göras vid eventuell återbetalning.

Önskas en förbetald returetikett debiteras denna med samma kostnad som frakten ut till dig. Har leveransen skett fraktfritt kostar returetiketten 99 kr för ombudspaket och företagspaket, alternativt 595 kr för hemleverans styckegods samt styckegods.

  • Exempel med frakt: Du har beställt ett huvskydd med leverans till ombud, där frakten kostar 79 kr. Returfrakten kommer då att kosta 79 kr
  • Exempel, fraktfri leverans: Du har beställt en frontbåge med leverans till ombud, där du kommit upp i fraktfritt (och inte betalat någon frakt). Returfrakten kommer då att kosta 99 kr
  • Exempel, fraktfri hemleverans: Du har beställt ett par långa takrails med hemleverans, där du kommit upp i fraktfritt (och inte betalat någon frakt). Returfrakten kommer då att kosta 595 kr

Returrätt gäller ej produkter tillverkade på beställning eller på annat sätt kundspecifika (t.ex. varningsljusramper med egen bestyckning, sidorör med inskurna LED-positionsljus, på egen begäran pulverlackerade produkter m.fl.).

Vid ogiltig returnering utan inskickat returformulär före retur debiteras returavgift 295 kr för ombudspaket och företagspaket, alternativt 595 kr för hemleverans styckegods samt styckegods, samma kostnad gäller även outhämtad försändelse och ej avhämtade försändelse från vårt lager. Önskas nytt utskick av outhämtad försändelse, tillkommer ny fraktkostnad.

Betalningsvillkor

Gäller för privatpersoner och företag inom Sverige:

  • Faktura (SveaWebPay Faktura)
  • Delbetalning (SveaWebPay Delbetala)
  • Kortbetalning (Visa/MasterCard)
  • Direktbetalning via Internetbank
  • Faktura 30-dagar (gäller endast avtalskund)

Vid betalning med faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Transportstyling överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar för privatpersoner, och 30 dagar för företag. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Vid betalning via delbetalning
Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %

Vid beställning från annat nordiskt eller europeiskt land, tillämpar vi faktura, delbetalning, direktbetalning via internetbank eller konto- & kreditkort.

Norge Outside EU
Vid beställning från Norge eller utanför EU debiteras inte svensk moms. Detta sker automatiskt via webbutiken och du kan enkelt se detta i din varukorg efter val av land. Lokala avgifter kan tillkomma i mottagarlandet (ex. moms i mottagarlandet, tullavgift etc).

Leveransvillkor

Fraktavgiften som tas ut, beräknas enligt varukorgens volymvikt och visas i direkt samband till beställningen. Den leveransstatus som visas på produktsidan är en uppskattad leveranstid för lagd beställning tills att produkten levererats från vårt lager (vidare till aktuell transportör). Fri frakt gäller ej avtalskund, endast slutkonsument med leveranssätt DB Schenker Privpak.

Anges produkten som "Finns i lager för omgående leverans" kommer produkten levereras från oss samma dag, alternativt dagen efter. Leveranstiden är endast vägledande och skall inte ses som ett definitivt leveransdatum. Notera att denna lagersaldovisning även kan omfatta extern leverantör. Då kan leveranstiden vara något längre trots att status "Finns i lager för omgående leverans" visas på produktsidan.

Ändrat förfogande: Är det så att du önskar byta leveransadress, mottagaruppgifter eller annan fraktrelaterad information efter att paketet lämnat vårt lager kan vi oftast göra detta. Det kommer dock en kostnad på 250 kr som debiteras dig i efterhand.

Återtag: Är det så att du beställt ett transportsätt där paketet kommer levereras direkt hem till dig eller företaget utan att välja avisering, och paketet återtas till terminalen för att du inte var tillgänglig har vi rätt att efterdebitera dig för de extra kostnader som uppkommit i samband med detta. Det gäller kostnad för återtag till terminal, aviseringskostnad, eventuell lagerhyra, ny fraktkostnad ut till dig samt hanteringskostnad för oss (100 kr).

  • Exempel: Du beställer ett huvskydd med leverans utan avisering. Transportbolaget försöker att köra ut paketet till dig, men du är inte på plats. Då kommer paketet köras tillbaka till terminalen, och terminalen kommer att kontakta dig för att komma överens om ett nytt leveransdatum. Ni kommer överens om att paketet skall levereras en vecka senare när du är hemma.
  • Transportbolaget tar betalt för denna extra hantering av oss; återtag till terminalen, aviseringskostnad, lagerhyra (så fort paketet får stanna på terminalen mer än 4 dagar) och ny fraktkostnad ut till dig. Därtill behöver vi ta ut en kostnad på 100 kr för hanteringen.
  • Är du osäker på om du är på plats när leveransen kommer, välj istället leverans med avi

Leveranssätt

Vi använder följande transportsätt från DB Schenker:
  • Hämta hos ombud - Schenker (paket till ombud)
  • Företagspaket - Schenker Parcel (paket till företag)
  • System - Schenker (stora paket/sändningar till företag)
  • Hemleverans System - Schenker (stora paket/sändningar till privatpersoner)

Delleverans:

Vid eventuell delleverans av System - Schenker kan fraktsättet ändras till Företagspaket - Schenker Parcel beroende på paketets storlek.
Vid eventuell delleverans av Hemleverans System - Schenker kan fraktsättet ändras till Hämta hos ombud - Schenker beroende på paketets storlek.

Vi använder följande transportsätt från Bring
  • Bring Parcel (paket till privatperson och företag i Norge)

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Vi förbehåller oss rätten att efterdebitera eventuella tilläggsavgifter från transportbolag orsakade av mottagaren (t.ex. att godset är bokat med DB Schenker Parcel men att ingen finns tillgänglig för mottagande vid leveranstillfälle, felaktigt angivet postnummer vilket kräver extra hantering från transportören etc).

Priser

Vi reserverar oss för momsändringar, pris- och valutaförändringar som står utanför vår kontroll. Större kvantiteter offereras på begäran.

Äganderättsförbehåll

Alla varor förblir Transportstylings egendom till dess fulla betalning erlagts.

Transportskadat gods

Transportskador skall omgående anmälas till transportören och Transportstyling. Var noga med att kontrollera din försändelse vid mottagandet, att du fått riktigt antal kolli jämfört med frakthandlingen och att allt gods är oskadat.

Saknat / Fellevererat gods

Saknat gods eller felleverans skall anmälas till Transportstyling inom 8 dagar från fakturadatum.

Garanti / Reklamation

Transportstyling ansvarar för fel som köparen påtalar inom 15 dagar efter att felet upptäckts och senast inom 6 månader från fakturadatum. Kunden kontaktar Transportstyling för förbetald returfraktsedel. Återsänt gods med annat fraktbolag betalas av kund. Eventuell arbetskostnad eller andra kostnader som uppkommit i samband med montering ersätts ej av Transportstyling, om inget annat avtalats.

Endast för avtalskund: Eventuella ersättningsanspråk är begränsade till 1200 kr exkl. moms per ärende. Ersättningsanspråk avtalas alltid mellan parterna innan arbetet påbörjas.

Hantering av personuppgifter

När du handlar av oss på Transportstyling så godkänner du att vi får lagra dina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy. Du kan läsa om vår personuppgiftspolicy här:

Dataskyddsförordningen GDPR

Produkter