Produkten har blivit tillagd i varukorgen
CartDin varukorg är tom!
Moms visas:

FAQ - Vanliga frågor

Transportstyling

Vi finns på telefon vardagar mellan klockan 09:30-18:00, lunchstängt 12:30-13:15. Det går även utmärkt att skicka oss ett mail, det gör du smidigt här eller via [email protected]

Nej, vi har i dagsläget ingen fysisk butik.

Vi har ingen fysisk butik i Trollhättan, men erbjuder att hämta beställningar på vårt lager efter lagd beställning på vår hemsida. Så snart din beställning finns klar att hämta kommer vi kontakta dig via SMS att din beställning finns klar.

Avhämtning kan ske mellan 09:30-15:30, lunchstängt 12:00-13:15.

Jag vill göra en ny beställning

Du kan beställa direkt på https://www.transportstyling.se/ eller via vår kundtjänst. Om du är ny kund och vill veta mer i detalj hur ett köp går till kan du läsa mer härnedan eller så ringer du in till oss på 0520-22 14 80 så informerar vi dig om hur du gör ett köp.

När du har gjort din beställning skickar vi en orderbekräftelse till din e-postadress som gäller som kvitto och är en garanti på att beställningen har gått igenom. Det är viktigt att du uppger korrekt e-postadress. Har du gjort en beställning på www.transportstyling.se och inte fått en orderbekräftelse från oss på mailen så ta kontakt med vår kundtjänst.

Kontrollera gärna att alla uppgifter som behövs är ifyllda och att du uppfyller de krav som gäller för det betalningsalternativ du valt.

Övriga faktura/betalningsfrågor

Priserna är i svenska kronor och inkluderar moms om inget annat uppges. Du kan själv välja att visa priserna inklusive eller exklusive moms genom att ändra detta längst upp på www.transportstyling.se

Vi erbjuder fakturabetalning, direktbetalning, kortbetalning och delbetalningsupplägg genom vår partner SveaWebPay (Svea Ekonomi).

Kortbetalningar sker genom Svea Ekonomi. All överföring av information sker i krypterad form. Vid kortbetalning uppges kortnummer, kortets giltighetstid, CVC-kod samt för vissa kort 3D Secure-kod.

För att öka säkerheten för kortanvändning över internet har ett lösenord införts som kallas 3D Secure. Med lösenordet legitimerar du dig när du betalar med Visa eller MasterCard. Om du inte har skaffat en 3D Secure-kod, gå in på din internetbank och aktivera lösenordet, tjänsten är avgiftsfri.

När vi skickar din beställning får du en faktura skickad med e-post till din e-postadress. Fakturan har en betalningstid på 14 dagar för privatpersoner, och 30 dagar för företag. Det tillkommer ingen fakturaavgift.

När du har mottagit en rabattkod skriver du in den på anvisad plats i kassan och trycker aktivera. Du får direkt respons på om din kod är giltig eller ej. Om du lägger till fler varor i kundvagnen kommer koden med automatik att appliceras på dessa produkter också. De flesta rabattkoder gäller endast på ordinarie priser och det står alltid angivet när du får din kod. Om du är osäker på vad som gäller för just din kod är du välkommen att kontakta oss.

Om du returnerar hela din beställning så kommer fakturan att krediteras när returen är behandlad, vilket bekräftas genom e-post. Behåller du några produkter i din beställning så kommer du att få en kreditfaktura för de produkter som returnerats. På en faktura till privatperson är det 14 dagars betaltid, om ditt förfallodatum börjar närma sig rekommenderar vi att du kontaktar oss för att förlänga betaltiden så att returen hinner behandlas innan fakturan förfaller.

Har du en specifik fråga om t.ex. fakturabetalning, delbetalningsalternativ eller andra ekonomiska frågor på en faktura eller delbetalning som genomförs genom Svea Ekonomi, behöver du kontakta dem.

Vi kan inte agera ombud för dig som kund på grund av personuppgiftsskydd, där du som personuppgiftsägare måste vara i kontakt med Svea Ekonomi för att få svar på just dina frågor.

Du når SveaWebPay (Svea Ekonomi) via följande kanaler:

Telefon - 08-514 931 13 (Måndag - Torsdag 08-19, Fredag 08-18, Lördag 10-17, Söndag 11-17)

Via mina sidor - https://mypages.svea.com/

Via e-post - [email protected]

Leveransfrågor

När vi har mottagit din beställning skickas en orderbekräftelse till dig via e-post, och när vi skickar ut varorna från lagret får du ett nytt e-postmeddelande med en spårningslänk till vår speditionspartner. Om du följer länken kan du se status på din leverans och se var försändelsen befinner sig i processen. När ditt paket finns att hämta ut hos ett lokalt ombud kommer du ett få ett SMS. Om du skulle ha råkat skriva in fel mobilnummer kan du se vart paket finns via nämnda spårningslänk och då räcker det med att du tar med dig din legitimation samt ditt spårningsnummer/löpnummer till ombudet för att kunna hämta ut paketet.

Vi beräknar att du ska ha din försändelse inom 1-3 arbetsdagar om produkten finns i lager vid beställningstillfället. Om produkten är en beställningsvara kan leveranstiden variera, vilket anges under respektive produkt. Du kan även se leveranstiden på respektive produkt på ditt orderbekräftelse som du har fått via e-post.

I dagsläget skickar vi paket med främst DB Schenker till ombud, men även som hemleverans för paket som är för stora för ombuden att hantera. För företag erbjuder vi företagspaket och styckegods med leverans direkt till angiven adress. Du kan själv välja vilket transportsätt som passar dig bäst i samband med beställningen på www.transportstyling.se

Fri frakt vid köp över 3500 kr (vid leverans till ombud). Vid lägre ordervärden tillkommer en fraktkostnad om minst 59 kr

När ditt paket finns att hämta hos ett ombud får du ett sms till ditt uppgivna mobilnummer med information om var du kan hämta ditt paket och ett löpnummer som du ska uppge i butiken. I sms:et står även vilka öppettider som ombudet har öppet. Vilket ombud som ditt paket kommer till baseras på ditt postnummer.

Du har 14 dagar på dig att hämta ut paketet efter att du har fått din SMS-avisering. Efter det går paketet i retur till Transportstyling och vi blir tvungna att debitera en avgift för hantering av outlöst paket (295 kr).

Innan varorna skickas hem aviseras sändningen per telefon och en överenskommelse om tid för leverans bokas. All avisering sker per telefon.

Transportstyling ansvarar för produkter som skadas eller kommer bort vid leverans till kund. Vid mottagande av godset är det viktigt att kontrollera så godset inte är transportskadat. Anmäl transportskada direkt på plats hos utlämningsstället eller till chauffören som kommer med hemleveransen. Fyll även i vårt returformulär här och bifoga gärna bilder på godset för att snabba på hanteringen.

När ditt paket skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse med spårningsnummer via e-post. Du kan även följa din leverans genom appen Mina Paket. Du laddar ner appen på App Store eller Google Play.

Min fråga stämmer inte in på något av alternativen

Ja, Transportstyling använder cookies för att ge besökare tillgång till olika funktioner. Vill du läsa mer om cookies på www.transportstyling.se hittar du det här

Transportstyling följer de krav på säkerhet som finns vad gäller betalningar, och hanteringen av dina uppgifter sker krypterat enligt SSL (Secure Scokets Layer). Vår samarbetspartner för kort- och direktbetalningar, Svea Ekonomi, är certifierade enligt PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Inga kortuppgifter sparas av Transportstyling. Vi följer Personuppgiftslagen (PUL) och hatnerar dina personuppgifter i enlighet med specifiktionen i våra köpvillkor.

Produktfrågor

På respektive produktsida listar vi den eller de aktuella bilmodeller som produkten är avsedd och framtagen för. Är det en universalprodukt visas istället mått eller andra uppgifter som är viktiga för att kunna förutse om produkten passar som tänkt.

Om det finns en monteringsanvisning kopplad till produkten så visar vi denna direkt på produktsidan. Du får även med monteringsanvisningen digitalt tillsammans med den orderbekräftelse som skickats till din e-postadress i samband med beställningen. Vi skickar inga fysiska monteringsanvisningar tillsammans med paketet om inte produkttillverkaren bifogat detta tillsammans med produkten.

Jag vill avbeställa min beställning

Nej, det går inte att göra ändringar online, men hör av dig per telefon eller e-post till kundtjänst så försöker vi givetvis hjälpa dig.

Om du kontaktar oss kan vi kontrollera hur långt din beställning har kommit i processen, och går det att annulera din beställning gör vi det. Har den gått iväg från oss har du möjlighet att returnera beställningen, men det är viktigt att du hämtar ut ditt paket för att du inte skall få en kostnad för outlöst paket.

Retur

Du har möjlighet att skicka tillbaka delar eller hela din beställning i retur inom 30 dagar. Fyll i vårt returformulär som du hittar här, där du själv kan välja om du vill att vi skickar en returetikett till dig, eller om du själv vill hantera returfrakten tillbaka till oss. Kreditering av din betalning sker inom 30 dagar från det att vi fått tillbaka och kontrollera din retur. Det är inte möjligt att returnera produkter som tillverkats på beställning eller på annat sätt är kundspecifika (såsom varningsljusramper med egen bestyckning, sidobågar med inskurna LED-positionsljus, lackerade fordonsbågar och dylikt).

Vi skickar inte med någon returfraktsedel i försändelsen till dig, utan önskar du en returfraktsedel så fyll i vårt returformulär som du hittar här.

En retur tar mellan 1-7 arbetsdagar att hantera och vi kommer återkoppla till dig via e-post så snart din retur är hanterad. Om du har valt att betala med faktura kommer din faktura att justeras/makuleras boerende på om du skickat tillbaka delar eller hela din beställning. Om du har valt att betala med kort/konto kommer återbetalningen sättas in på det kort/konto som du använde vid köpet. Skulle det uppkomma några frågor från vår sida vid returen så kommer vi att kontakta dig, antingen via e-post eller telefon.

Hos Transportstyling har du alltid 30 dagars öppet köp.

  1. Fyll i returformuläret för att aktivera ett returärende. Du hittar returformuläret här
  2. Emballera varan/varorna i ett skyddande ytteremballage, på liknande sätt som när du fick varan levererad till dig. Viktigt att notera är att det är du som kund som är ansvarig för att varorna klarar av transporten från dig till oss.
  3. Tejpa på fraktsedeln utanpå paketet och lämna in till närmaste Schenkerombud. Observera att returen inte kan lämnas in hos PostNord eller DHL.
  4. Det tar mellan 1-7 arbetsdagar innan din retur hanteras. Om du valt faktura som betalmetod rekommenderar vi att du håller koll på förfallodatumet och kontaktar oss om förfallodatumet närmar sig utan att du hört av oss.
  5. När din retur har hanteras kommer du att få en bekräftelse via e-post från oss. Du får även en bekräftelse när kreditering genomförs från SveaWebPay.

Reklamation

Transportstyling följer Konsumentköplagen och de rekommendationer som gäller för reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel som är orsakade av nromalt slitage. Spara orderbekräftelsen som kvitto på din vara. Önskar du reklamera en vara fyller du i vårt returformulär som du hittar här

Produkter