Produkten har blivit tillagd i varukorgen
CartDin varukorg är tom!
Moms visas:

Kundservice - Vanliga frågor

Reklamation

Här kan du läsa på om garantitider eller hur du gör för att registrera en reklamation.

Öppet köp/Retur

Skall du returnera en vara eller vill du veta mer om hur det fungerar med öppet köp och vad du behöver tänka på.

 

Genvägar

Min fråga stämmer inte in på något av alternativen

Ja, Transportstyling använder cookies för att ge besökare tillgång till olika funktioner. Vill du läsa mer om cookies på www.transportstyling.se hittar du det här

Transportstyling följer de krav på säkerhet som finns vad gäller betalningar, och hanteringen av dina uppgifter sker krypterat enligt SSL (Secure Scokets Layer). Vår samarbetspartner för kort- och direktbetalningar, Svea Ekonomi, är certifierade enligt PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Inga kortuppgifter sparas av Transportstyling. Vi följer Personuppgiftslagen (PUL) och hatnerar dina personuppgifter i enlighet med specifiktionen i våra köpvillkor.

Produktfrågor

På respektive produktsida listar vi den eller de aktuella bilmodeller som produkten är avsedd och framtagen för. Är det en universalprodukt visas istället mått eller andra uppgifter som är viktiga för att kunna förutse om produkten passar som tänkt.

Om det finns en monteringsanvisning kopplad till produkten så visar vi denna direkt på produktsidan. Du får även med monteringsanvisningen digitalt tillsammans med den orderbekräftelse som skickats till din e-postadress i samband med beställningen. Vi skickar inga fysiska monteringsanvisningar tillsammans med paketet om inte produkttillverkaren bifogat detta tillsammans med produkten.

Jag vill avbeställa min beställning

Nej, det går inte att göra ändringar online, men hör av dig per telefon eller e-post till kundtjänst så försöker vi givetvis hjälpa dig.

Om du kontaktar oss kan vi kontrollera hur långt din beställning har kommit i processen, och går det att annulera din beställning gör vi det. Har den gått iväg från oss har du möjlighet att returnera beställningen, men det är viktigt att du hämtar ut ditt paket för att du inte skall få en kostnad för outlöst paket.

Retur

Du har möjlighet att skicka tillbaka delar eller hela din beställning i retur inom 30 dagar. Fyll i vårt returformulär som du hittar här, där du själv kan välja om du vill att vi skickar en returetikett till dig, eller om du själv vill hantera returfrakten tillbaka till oss. Kreditering av din betalning sker inom 30 dagar från det att vi fått tillbaka och kontrollera din retur. Det är inte möjligt att returnera produkter som tillverkats på beställning eller på annat sätt är kundspecifika (såsom varningsljusramper med egen bestyckning, sidobågar med inskurna LED-positionsljus, lackerade fordonsbågar och dylikt).

Vi skickar inte med någon returfraktsedel i försändelsen till dig, utan önskar du en returfraktsedel så fyll i vårt returformulär som du hittar här.

En retur tar mellan 1-7 arbetsdagar att hantera och vi kommer återkoppla till dig via e-post så snart din retur är hanterad. Om du har valt att betala med faktura kommer din faktura att justeras/makuleras boerende på om du skickat tillbaka delar eller hela din beställning. Om du har valt att betala med kort/konto kommer återbetalningen sättas in på det kort/konto som du använde vid köpet. Skulle det uppkomma några frågor från vår sida vid returen så kommer vi att kontakta dig, antingen via e-post eller telefon.

Hos Transportstyling har du alltid 30 dagars öppet köp.

  1. Fyll i returformuläret för att aktivera ett returärende. Du hittar returformuläret här
  2. Emballera varan/varorna i ett skyddande ytteremballage, på liknande sätt som när du fick varan levererad till dig. Viktigt att notera är att det är du som kund som är ansvarig för att varorna klarar av transporten från dig till oss.
  3. Tejpa på fraktsedeln utanpå paketet och lämna in till närmaste Schenkerombud. Observera att returen inte kan lämnas in hos PostNord eller DHL.
  4. Det tar mellan 1-7 arbetsdagar innan din retur hanteras. Om du valt faktura som betalmetod rekommenderar vi att du håller koll på förfallodatumet och kontaktar oss om förfallodatumet närmar sig utan att du hört av oss.
  5. När din retur har hanteras kommer du att få en bekräftelse via e-post från oss. Du får även en bekräftelse när kreditering genomförs från SveaWebPay.

Reklamation

Transportstyling följer Konsumentköplagen och de rekommendationer som gäller för reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel som är orsakade av nromalt slitage. Spara orderbekräftelsen som kvitto på din vara. Önskar du reklamera en vara fyller du i vårt returformulär som du hittar här

Produkter